onsdag 19 maj 2010

Jag har skrivit prov...det var inte igår! :-)

Kl 7 gick jag upp imorse, fixade till mig som man gör på morgonen. Grabbade en macka i all hast på väg ut i bilen och körde in till Kristianstad. Kl 09.00 var jag på plats på Yh i Krsd och vi fick sätta oss i ett klassrum och göra svenska-provet först. Vi hade två timmar på oss att skriva en uppsats om ett givet ämne, men man fick max skriva tre sidor så det tog ju knappt en timme att få den färdig. :-) Jaha, då hade jag 2 1/2 timme att slå ihjäl i Krsd innan det var dax för samling kl halv 1 och då informationsmöte om utbildningen. Jag strosade lite i affärerna i stan och sen mötte jag upp med Pia och vi gick o lunchade på Trendie. Mycket trevligt....
Halv ett satt vi och blev matade med information om vad utbildningen innebär, vad den innehåller och så fanns där två nuvarande elever som går sista terminen, som var där och berättade hur de tycker det har varit. Jag är ännu mer taggad nu, jag hoppas såklart jag kommer in men...tyvärr tror jag inte det faktiskt. Vi är över 60 pers som har sökt och de tar in typ 20. Och min uppsats-skrivning...jag vet inte! :-(
Men men....det var kul och spännande att vara där och ha gjort det i alla fall. På väg hem körde jag inom Sösdala och tömde min brevlåda och hämtade lite mer kläder. Sen bar det in till Hässleholm och en sväng på gymet. Det var hårt o svettigt men kändes såå skönt.
Så...nu e vi hemma och ska strax laga kvällsmat. Idag blir det lite slappt, pommes o fläskfilé men det e gott ändå.... :-)

Vi hörs snart igen....
Puss o kram ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar